úterý 28. dubna 2015

lifestyle | Svatá Kateřina vol. 2

AJURVÉDOU PROTI STRESU | DEN 2

Druhý den v Kateřině je za námi a byl snad ještě intenzivnější než ten první. Usnula jsem s rozepsaným článek již někdy kolem desáté večer. Včera bylo ještě krásné počasí a tak jsme vstali brzy a využili toho, že nemusíme do práce a máme před snídaní dost času a šli jsme si zaběhat. V mém případě se dá mluvit spíše o proběhnutí než o nějakém velkém běhání.

Také nás čekala první snídaně, ke které jsme dostali pohankovou kaši s ovocem. Manželovi chutnala, ale já se musím přiznat, že pohanka si mě moc nezískala, za to dnešní špaldová kaše s ovocem mi chutnala velmi. Naštěstí je u snídaně možnost si kaši jakkoliv dochutit, takže jsem použila med a různá semínka. Po snídani jsme se šli zase projít do lesa, který celý resort obklopuje a v 11:00 nás čekalo povídání s psycholožkou na téma "Jak zacházet se stresem".

Po přednášce jsme se přesunuli na diagnostiku a měření stresu, kde jsme se dozvěděli i to, jak máme průchozí cévy a jak nám funguje cirkulace krve. Výsledky měření mě překvapili snad ještě více než výsledek InBody. Dozvěděla jsem se, že mám nízkou hladinu fyzického i mentálního stresu a velmi vysokou odolnost proti stresu, mé "stress score" bylo pouze 20 bodů ze 100, což je prý velmi dobrý výsledek. Já sama sebe subjektivně hodnotím jako docela velkého stresaře, ačkoliv dle testů mám velké předpoklady k tomu stres zvládat dobře. Což je na prý na jednu stranu dobře, na druhou stranu na tom tedy musím dost zapracovat, abych sama sebe tolik nestresovala.

legíny, boty, ponožky - Nike | tílko - F&F | bunda - Gas | brýle - Ray Ban

Včera jsme také měli možnost blíže si prohlédnout tzv. kamenný kruh druidů, který je novodobou replikou magalitické stavby. Byl postaven v roce 2014 jako největší kromlech v České republice.

Kruhové kamenné stavby jsou jedním ze základních typů megalitů, které vznikaly ve světě na konci pravěku a místní kruh je výjimečný tím, že jeho střed tvoří plochý kámen na třech menších podstavách a jeho síla se uplatňuje při meditacích. Je postaven z 33 kamenů (menhirů) umístěných v pravidelném kruhu o obvodu 108 metrů. V jeho středu je umístěn 34. kámen, který 717 metrů nad mořem. Tímto kamenný kruhem rovněž prochází rozvodí Černého a Severního moře.

Slouží především k meditování a k různým rituálům. Kdykoliv jsme se k němu šli podívat, tak uvnitř někdo byl a meditoval a pokud někdy pojedete na Svatou Kateřinu, rozhodně se k němu musíte jít podívat.

Po obědě jsme měli hodinku času, kdy jsme odpočívali na pokoji a poté jsme se stejně jako v neděli přesunuli na hodinu pranajamy a meditace. Po meditaci jsme šli rovnou na masáž, manžel měl včera naplánovanou ajurvédskou a já relaxační aromaterapeutickou. Vybrala jsem si levandulové aroma, jehož vůni mám moc ráda. Po mediaci a masáži jsme byli oba velmi odpočinutí a chtěli jsme využít toho krásného počasí, takže jsme nasedli na kola a jeli na výlet do několik kilometrů vzdálených Počátků. Cesta z resortu do Počátků (nebo Počátek?) vede krásnou lesní cestou a je celá z kopce. Což je fajn, dokud se nerozhodnete jet zpátky a víte, že vás čeká ten kopec. Díky jogínské stravě jsme ale měli energie na rozdávání, takže to byla docela hračka. Pak už nás čekala jen večeře a večerní saunování. Dali jsme si dvě kola klasické finské sauny (samozřejmě s ochlazováním v ledovém bazénku, nejsme žádná másla, co se ochlazují pod sprchou) a na konec jsme si dali jedno kolo solné páry. A teď už se dostávám k tomu, proč vám píšu článek až dnes - po příchodu na pokoj jsem byla tak příjemně unavená a zrelaxovaná, že jsem ihned usnul a probudila se až ráno.

legíny - Beshka | boty, ponožky - Nike | tričko - Stella McCartney for Adidas | kolo - TREK 4500

A teď ještě k jídlu, které zajímá všechny naše kamarády a kolegy (které tímto zdravím) nejvíce ;-) Jak už jsem psala výše, k snídani jsme měli pohankovou kaši s ovocem.

K obědu (obrázek vlevo) jsme měli Tomato Saar (pikantní tomatová polévka), Chawli Usal (černé fazolové kari), Jira Bhat (kmínovou rýži), filety čerstvé zeleniny a Dalia Shira (křupavou pšenici s cukrem a kardamomem).
A na pravém obrázku můžete vidět naši večeři - Beet Tomato Koshimbir (červená řepa s rajčatovým salátem), Balata Bhaji (bramborové kari), filety čerstvé zeleniny, Gajjar Bhat (mrkvová rýže) a filety ovoce.
Pokud se vám jídla zdá málo, tak vás mohu ubezpečit, že jsem měla zatím pokaždé co dělat, abych celou porci snědla. Jídlo je velmi dobře ochucené a já jsem si dala za úkol sehnat si alespoň pár podobných receptů. Také mě velmi překvapuje to, že vůbec nemám hlad. Bála jsem se toho, že si budu muset kupovat nějaké svačiny, protože jsem zvyklá jíst alespoň 5x denně, tady jíme 3x a hlad jsem zatím vůbec neměla, což mě tu udivuje snad ze všeho nejvíce.

Dnešní den je spíše odpočinkový, čeká nás jen hodina pranajamy a medice, po které se půjdeme pravděpodobně ohřát do sauny, protože počasí dnes k žádným velkým venkovním aktivitám nevybízí.