Pro ty, kteří se s tímto konceptem teprve seznamují, lze blockchain přirovnat k sekvenční řadě záznamů, přičemž každý záznam se označuje jako "blok". Tyto bloky jsou vzájemně propojeny a zašifrovány a tvoří stále se rozšiřující řetězec. Primárně jsou v nich uložena transakční data. Neměnnost dat je dána procesem křížového ověřování mezi záznamy, který je umožněn decentralizovanou sítí peer-to-peer. Na rozdíl od centralizovaných bankovních záznamů náchylných k hackerským útokům zůstávají blockchainy díky své distribuované struktuře nepropustné. Vzhledem k tomu, že každý uživatel sítě vlastní kopii dat, je jakýkoli pokus o hackerský útok rychle napraven kolektivem.
Kromě transakcí se do blockchainů ukládají různá data, včetně lékařských záznamů a dokumentů. Pozoruhodné je, že v tomto decentralizovaném ekosystému mohou fungovat aplikace bez centrálních serverů.
Všestrannost blockchainu se projevuje v jeho potenciálu pro hostování webových stránek, včetně online kasin, a jejich základní infrastruktury. To se vztahuje i na hry, platební systémy, záznamy o členství a další. Na rozdíl od běžných serverů jsou platformy založené na blockchainu distribuované a ověřitelné. Vezměte si například sazby RTP (Return-to-Player) u výherních automatů - jsou po umístění odolné proti manipulaci, což zajišťuje férovou hru. Tím odpadá potřeba elektronických licencí na hazardní hry a externích auditů.
V současné době se zapojení iGamingu do blockchainu projevuje dvěma způsoby:
Výhody: Blockchain je v současné době nejrozšířenějším řešením pro blockchain:
Nevýhody:
Kasina poháněná blockchainem předznamenávají revoluční změnu v oblasti online hazardních her. Konvenční kasina nesou značné náklady spojené s audity, licencemi, údržbou serverů a bezpečností. Kromě toho mohou regulační orgány ukládat omezení přístupu. Představte si však prostředí bez zprostředkovatelů - bez auditorů, licencí, daní a bank. Hráči mohou bez problémů spolupracovat s kasiny po celém světě, provádět rychlé transakce a zároveň zaručit férovost hry.
Tato transformace není pouhou spekulací, ale již probíhá. Přímé spojení mezi poskytovateli služeb a spotřebiteli, které obchází zprostředkovatele, přetváří průmyslová odvětví a přesahuje rámec iGamingu.